Ny omgång hos fotografen

Igår tog jag och yngsta sonen med oss Sakhi och Marussia för fotografering hos fotografen Maria Westling. Det blev en svettig timme men jag tror o hoppas att det blev många fina bilder. Maria visade några stycken och hon lyckades fånga en superbra bild på Marussia och Sakhi tillsammans.
 
Maria var lite imponerad över hur snälla/lydiga katterna var och jag måste säga att ordet "vänta" är ett otroligt bra ord att lära katterna. Jag använder det en hel del, som hos veterinären, vid fotografering, ibland när de ska få godis etc.
 
Marussia är inte så förtjust i kameran, hon gör exakt likadant som Jivara, dvs vänder sig bort. Så att få henne att stanna kvar och titta på Maria var inte helt lätt. Men det blev en del fina bilder där också. Vi försökte även få några bilder där båda satt tillsammans men Marussia envisades med att bara ligga när Sakhi satt upp. 
 
 Jag har sagt till Maria att det inte är någon brådska med bilderna eftersom jag och mannen åker bort en vecka i maj. Sen återstår det att kunna välja bland alla fina bilder. Ett trevligt nöje men ack så svårt - så var det i alla fall förra gången. 

Kommentera här: