Fotograf Maria Westling

För ett tag sen var jag och fotade Dolce o Ella hos den lokala fotografen Maria Westling. Det gick snabbt o lätt att fota och Maria fotade o fotade. (Hon gör om hemsidan så försök igen om det inte funkar.)
 
Jag fick sen hem en länk med några bilder hon hade tagit, för det var ju bara de bästa hon lade upp. Om jag minns rätt var det drygt 120 bilder. En första utrensning och jag slutade på 80 bilder!! Efter ett par timmar senare var jag nere på 18 bilder.
 
Maria kommer förresten att stå på utställningen och fota samt sälja sin kattkalender. En kalender som gäller från maj 2013 till december 2014. Det är flera sibbar i kalendern och sen är ju resten av bilderna otroligt vackra också. Kan verkligen rekommendera att gå o fota hos Maria.
 
Köper man kalendern finns det på baksidan så att man får en gratis fotografering inom Umeå-området. Funderar på att kanske fota Sakhi hos Maria under helgen.
 
Bara att välja ut vilka bilder jag lägger upp här var inte lätt att välja på!
 
Jag börjar med en bild på Dolce som är så Dolce. Vackra, charmiga, underbara och helt oemotståndliga Dolce. Detta är Dolce i ett nötskal!
 
Ella, ja vad ska jag säga om detta charmtroll, denna underbara högt älskade lilla bustjej.
Sen är det bara att konstatera att vi kommer skaffa plexiglasskiva. Tänk så läckra kort det kommer bli med kattungar.
 
 
Båda tjejerna tillsammans.
 
Det här är en favoritbild. Jag har sett att Linda Karlström (oxå en helt underbar fotograf) har något liknande med sin katt Valentine. Valentine och Dolce påminner lite om varandra, till personligheten. Båda två har en stor utstrålning, det magiska "DET".
1 Lena:

skriven

Åh vilka fina foton.. Mina katter är inte alls förtjusta i fotografering och kameror så
jag undrar om de ens skulle fastna på bild..

Kram Lena och sibbarna i Kåge

2 Susanne:

skriven

Dolce måste vara en av de sötaste katter som finns! <3 <3

Kommentera här: