Spännande, å så spännande

Snart kan jag gå ut med en väldigt rolig nyhet men jag avvaktar ett tag till för att inte helt utmana ödet.

Tidigare i veckan när jag vaknade en dag låg Sakhi (som vanligt) i husses säng. Bakom mina knän låg Dolce, något som inte händer så ofta eftersom Sakhi tycker att sängen är hans revir.

Det är lustigt det här med att katterna har speciella sovplatser. Helt plötsligt har våra katter börjat sova på de andras sovplatser.

Sakhi tex har några favoriter han gärna sover i/på. Som den runda tunnan, prinsesstronen, transportburen, en blå kattbädd (i form av en blomma), en vit kattbädd samt sängen.

Marussia har också några favoritställen. Den största favoriten är nog den blå kattbädden. Två andra favoritställen är fåtöljen som vi har under trappan samt att ligga i tvättstugan, gärna på mjuka sköna kläder.

Dolce har också några favoritställen, det absolut bästa stället för henne är nog högst upp på klätterträdet i hallen samt högst upp på bokhyllan. Hon ligger även gärna på matbordet, på tyger som jag håller på att sy eller på duken som ligger där.

Men nu, nu har det plötsligt blivit lite ändring i var dom sover. Marussia har börjat sova i transportburen, Sakhi i den blå kattbädden o likaså Dolce tar även hon plats där ibland. Dom är för söta!

När ni läser detta är jag på väg till Catharina för att titta på små sötnosar. Det känns som evigheter sen jag hade kattungar men så länge sen är det ju inte sen Yin o Sunny flyttade.

Kommentera här: