Nöjd Sakhi

Jag har varit o hjälpt en kompis idag på fm, sen har jag tränat på em. Väl hemma är det mat och medan jag nu väntar på att maten ska bli klar släppte jag ut en mycket nöjd Sakhi, till kattgården.

Han har redan suttit där ett tag o när jag kollade om han ville in tittade han bara lite snabbt på mig innan han vände sig om. Sakhi är nog den som uppskattar kattgården mest av våra hemmavarande katter. Den här bilden, tagen i fjol, är så fin. Just sitta så här och bara njuta av vinden gillar han verkligen.


Imorgon blir en bra träning för honom. Han brukar iofs inte säga något när han åker bil o imorgon blir det bara en kort stund. Då ska jag och Sakhi vara på BJK, där det är presentation av kategori II-katter.

Med bra träning menar jag att det blir bra att olika människor håller honom samtidigt som det luktar andra, främmande katter. Att bli hållen hemma, i samband med att vi har testpersoner här, är han rätt van vid.

Bra träning eftersom det ju inte är så långt borta till utställningen i Umeå. Det verkar som om vi blir några stycken sibbar på utställningen och jag ser fram emot att få träffa alla sibbe-ägare igen!!
1 Linda & Valentine:

skriven

Haha, Tror du dommarna skulle gå med på att färgändra Valenintine så att han får böra om i en ny grupp? Han ska bara få gå på en date med hårfärgen först! Nej skämt å sido, jag vill oxå ställa ut, åh det är ju så roligt! :)

2 Marie:

skriven

Underbar bild på din vackra brunbjörn <3



Så trist att vi inte kommer upp till Umeå igår, det var en av de allra trevligaste uställningarna vi var på förra året. Vackra sibbar, och mycket trevliga ägare också :) Hoppas ni får en trevlig utställning och att det går bra för kissarna dina.



Kram

Marie

Kommentera här: