Min stora, mysiga, gosebjörn Sakhi

Sen kullen flyttade har Sakhi blivit mer o mer lugn o trygg. Det har gått väldigt bra att ha dom instängda i vardagsrummet, tur vi har ett stort vardagsrum. Dvs det gick bra att ha dom instängda ända tills vi släppte ut Yin & Yang (aka Sunny) på slutet. Efter det var Sunny helt hopplös, hon skulle bara rymma hela sista veckan.

Jag vet inte hur många ggr Sakhi kommer o vill upp i famnen och när jag är i vardagsrummet så brukar han ställa sig en bit ifrån mig och antingen bara titta på mig, jama eller sätta upp en tass på mig. Allt för att jag ska lyfta upp vår stora guldklump i famnen.

Sen sitter vi två ett tag, ibland ett väldigt kort tag och ibland väldigt länge, och bara myser. Han kurrar och jag pussar på honom. Går det för långt mellan gångerna jag pussar honom så brukar han "buffa" på mig för att jag ska komma ihåg att pussa på honom.

Några bilder på vår underbara, högt älskade solstråle! Bild 3 är tagen av Linda.


1 Annika:

skriven

Vad mysig han är och fin. Hoppas att Lufsen kommer att vara lika kelig mot mig när han blir så gammal. Tack för de fina kommentarerna.kram från Annika.

Kommentera här: