Hemma igen

och vi har haft det härligt, hade gärna kunnat stanna en vecka till.

Idag har jag hunnit hämta hem Jivara o hon har haft det bra på sin semester. Jag tog med kameran idag o tog några kort som kommer senare. Jag kan varmt rekommendera Marie o även min mamma, som verkligen har ställt upp o tagit hand om katterna o huset!

Vi kom igår o det är redan full fart, om bara några timmar ska vi på kalas. Imorgon är det midsommarafton o sen är det lördag (som än så länge är rätt lugn) men redan på söndag är det dags igen. Då åker vi upp tidigt på morgonen för att hämta hem vackra prinsessan S*Frostuddens Ella Fritzgerald.

Det ska bli otroligt kul att ÄNTLIGEN få hem vår nya avelshona, även om hon får vänta ganska länge innan det är dags för första kullen.

Igår när vi kom hem satt Sakhi i kattgården och när han hörde mig började han jama och prata. Trots att jag sa till att han skulle gå in genom fönstret (vilket han brukar förstå) så tog det ett tag ändå innan han kom. Sen var lyckan gjord för honom. Idag har han varit uppe i min famn många gånger, precis som vanligt. Det som skiljer lite är att han har stannat så mycket längre än han brukar. Min älskade nallebjörn!

Marussia och Dolce kom ju självklart också fram och ville hälsa/gosa med oss. Att väskorna är roliga visste vi sen tidigare så vi brukar låta åtminstone låta en väska stå framme ett tag efter vi plockat ur dom.

Marussia har fått en stor krage på bara en vecka, vilket ju uppskattas och Dolces päls har börjat bli så där härligt sträv igen, trots att hon har en hel del päls kvar att växa innan hon blir en riktig pälsboll igen.

Det är alltid kul att resa bort men minst lika kul att komma hem igen, hem till våra älskade skatter.

Innan vi hämtar Ella kommer vi även hinna svänga förbi en kort stund hos Lady o Lufsen (dvs Galgaliel o Anael) ett kort tag o självklart tar jag med kameran!

Kommentera här: