Ett snabbt inlägg

för att beskriva helgen som har gått. Vädermässigt har det varit under all kritik men annars har det varit bara bra!

Jag o Carina for upp med 2 katter var. Vi startade tidigt på lördagmorgon och hade även sällskap av en sällskapskattsägare från Sävar. Vi kom snabbt fram till utställningen, gick in o klädde burar innan vi sen checkade in katterna.

Sen blev det - som vanligt - en lång väntan. På lördagen hade jag Lene Glem till båda katterna. En underbar domare!! Efter utställningen for jag o Carina till Helenas ställe i Boviken där vi sov över. 6 katter var det sammanlagt i stugan men det gick bara bra eftersom vi kunde stänga dörrarna. TACK Helena igen!!

Idag hade jag två olika domare till katterna. Till Sakhi hade jag Ulrika Olsson. Jag gillar verkligen Ulrika, tycker hon är jättetrevlig o charmig på så många vis. Hon blev så förtjust i Sakhi, tyckte att han har (vilket är helt sant) ett helt underbart temperament och blev så trött så hon la tom huvudet på honom ett kort tag och "sov" en stund.

Marussia hade idag en domare som heter Robert Lubrano, en av många nya domare. Han påpekade att detta är en skönhetstävling och tyckte att Marussia var dåligt preppad under magen, däremot tittade han inte så mycket på ryggen. Jag förklarade att jag hade suttit med henne ett tag (då vi inte ville komma för sent till honom) och blivit varm i händerna = krullig mage men han lyssnade inte. Igår sågade han en katt totalt och det var inte kul för ägaren att höra. Tänk om det hade varit ägarens första utställning! Visst ska domaren säga till när han/hon tycker saker är fel men man behöver inte bli elak.

Båda katterna har i alla fall tagit cert:en båda dagarna och det är jag så nöjd med. Nu har Sakhi 4 cert kvar i Sverige innan cert nr 11 måste tas utomlands, sen är han Supreme Premier! Marussia har 4 cert kvar, varav minst en ska vara utomlands innan hon blir GIC (Grand Internationell Champion). Ifjol rabiesvaccinerade jag Sakhi o Marussia så nu har jag även möjlighet att fara även till Finland för utställning o då kan det gå lite fortare att ta titel.

Jag har haft kameran med mig men varit lite slö. Den enda katt jag har fotat vid domarbordet var en Neva, resten har jag gått runt bland burarna och tvingat ägarna att visa upp sina fina katter. Tyvärr missade jag bla Lumikissans katter då dom valde att ABS:a en katt från panelen för att pga lång hemresa fara hem tidigare.

Bilder kommer att komma men det tar ett tag, jag ska försöka hinna få ut dom under kommande vecka. Men generellt har det gått väldigt bra för våra sibbar här i norr, bla några BIS!

Tack alla trevliga människor jag har träffat i helgen som har gjort den så härlig, trots att jag imorse önskade jag hade både dunjacka o täckbyxor med mig.
1 Helena:

skriven

Vad spännande med utställningen! Tråkigt att det finns domare som är osympatiska. Som sagt, hur kul hade det varit om man är oerfaren som utställare? Vi kommer inte ställa ut Sunny, även om hon är världens finaste! Tiden räcker nog inte till tyvärr.



Kl. 13 på onsdag blir jättebra. Det ska bli roligt att ses.



Kram Helena

Kommentera här: