S*Deltas Mellon

För ett tag fick jag veta att Mellon (född i första kullen, dvs Sakhis kullbror) har fått HCM.

Jag har hunnit maila till kullsyskonen och pappa katt. Pappa katt kommer att testas så fort matte Eva får tid. Tur i oturen är att jag redan tidigare hade tänkt testa Jivara (som är fritestad 3 ggr) och Sakhi (som är fritestad 2 ggr) i höst. Marussia ska såklart också testas (hon är fritestad 2 ggr).

Jag har fått tid i Vännäs 1/8 för testning av alla tre. Det känns extra bra att det är Lennart Nilsfors som har testat Mellon och som även kommer att testa 1/8.

Självklart känns detta tungt och jobbigt och det blir ringar på vattnet men här får jag se det positiva i det hela. Nämligen att Mellon aldrig gick i avel.

Mellon mår rätt bra. Till helgen flyttar han och hans familj ut till stugan, som Mellon älskar. Han äter mediciner, vilket han inte gillar sådär mycket, men vilken katt gillar att ta medicin?

Jag hann även vara och besöka en trött Mellon (samt hans två syskon) tidigare. Bilder kommer att komma från det besöket men jag har inte riktigt tiden att sitta och bearbeta bilder just nu. Jag tycker det är viktigare att informationen om Mellon kommer ut snabbare än att ni får se bilder.
1 Lena:

skriven

Nej men så tråkigt =(

Jag håller tummarna att Mellon får må bra och kommer att vara en hoppig och skuttig sibbekille i många år trots sin diagnos..



Bra är ju att han testats så man vet, och kan testa vidare...

Kram från Lena och missarna i Kåge

2 Marinettes:

skriven

Det var inte något roligt besked men jag hoppas, som Lena, att Mellon får många år tillsammans med sin familj.

Kram!

3 Marie:

skriven

Väldigt tråkigt att Mellon drabbats av HCM. Jag hoppas att han trots diagnosen får leva ett lyckligt kattliv i många många år till. Håller även tummarna att ingen fler av katterna med samma linjer drabbas.



Kram

Marie

Kommentera här: