Lite slö

med att lägga upp foton men det kommer, bla bilder på Ella.

Jag har pysslat väldigt mycket och det är så skön avkoppling. Sakhi ligger alltid tillsammans med mig, ibland precis där jag ska pyssla så att jag bara får en liten, liten yta att vara på. Häromdagen låg dock även Dolce på bordet också, vilket var premiär.

Idag har jag pysslat klart (i alla fall för aug månad) och har plockat undan allt. Dels har jag en olycklig benägenhet att dra fram rubb och stubb när jag pysslar men även för att vi har en mkt busig kattunge som idag har bitit på allt hon har sett. Tex blommor, papper, pennor etc. Idag har Ella verkligen haft överskottsenergi och jag önskar att jag hade hälften av det, så mycket jag skulle få gjort då.

På fredag blir Ella 4 månader och då ska jag väga henne. Jag vägde henne för ett tag sen o då låg hon på ca 1.7 kg. Måste kolla hur dom andra katterna har legat vid ungefär samma tidpunkt men jag förstår att hon inte går upp så mkt i vikt eftersom hon busar så otroligt mycket! Jag är dock inte så orolig eftersom hon är väldigt duktig på att äta, jag kan faktiskt inte förstå att hon rymmer så mkt, utan att spricka. Hon brukar äta upp sin mat, sen leker hon Sakhi och går o tömmer de andras skålar.

Kommentera här: