Två nya saker

Igår körde jag runt kvarteret med Yin, Yang och Marussia. Dumt gjort att ta med Marussia. Jag ville ha med henne som sällskap och trygghet för även om hon inte gillar att åka bil så brukar hon inte låta direkt. Igår började hon prata direkt hon kom in i bilen.

Idag var det dags för en längre biltur då det var dags för tjejernas första spruta. Yang somnade på vägen in (vi hade Yins transportbur) medan Yin pep 1-2 ggr. Väl hos veterinären fick vi vänta ett tag innan vi fick komma in, men inte ett ljud hördes av tjejerna.

Varken då eller när dom fick sprutan. På väg hem gjorde vi två korta stopp men tjejerna var helt tysta. Så duktiga dom är!

Jag är ledsen att 8-veckorsbilderna inte har hunnit komma upp ännu. Jag jobbar på det o hoppas jag har mer tid imorgon. Nu ska jag i alla fall äta middag innan jag sen direkt far till BJK för att lyssna på när dom pratar om hur man kan aktivera innekatten. Det blir nog intressant!

Kommentera här: