Podruga, 4 år

Podruga föddes som nummer 4 och hon är enda tjejen i kullen. Hon vägde 122 gram och var näst tyngst. Hon var min första export och det kändes lite speciellt då jag tvekade mellan henne och Sakhi att behålla i mitt katteri.

Hon flyttade till Norge och hennes matte, Guro, startade en liten uppfödning, (N) Sjakkmatt's.

På Podrugas första utställning (maj 2008) blev hon BIV o NOM. 

Även här kommer bilder på henne som nyfödd och som 12veckors-kattunge.


Jag o Sakhi flög ner till Oslo i samband med att det var en utställning. Jag hade bestämt mig för att hälsa på Podruga när hon fick sin första kull (av 3) 2009. En underbar vacker tjej och jag har alltid varit svag för hennes bitvis grymma look. En look som Sakhi helt saknar. Kolla även in hennes otroligt vackra gröna ögonfärg.

Här är två favoritbilder på Podruga som Guro har tagit.


Podruga väger nu, efter kastreringen, 5 kg. Sennes väger 3.6 kg. Tack Guro för alla fina bilder du har skickat på Podruga o hennes syster, Sennes. Jag tröttnar aldrig på att få bilder på katterna allt eftersom dom växer upp. På vissa bilder av Podruga tycker både jag o Lars att hon är väldigt lik sin mamma Jivara.


Sennes är från Guros egen uppfödning.

1 Marie:

skriven

Helt underbara bilder på Podruga som matte Guro. Hon har en fantastisk look, och ljuvliga gröna ögon. Hennes syster är söt som socker, med sina vita tår <3



Kram

Kommentera här: