Nyss hemkommen

efter en väldigt trevlig helg. Vi i SÄSK:s norra lokalgrupp träffades igår hos Ylva. Det var jag från Umeå, Karin från Boden och resterande kom från Kåge, Skellefteå, Boliden o Jörn. Totalt 11 stycken blev vi. Vi började med att äta en god hemlagad köttsoppa, sen blev det massa kattprat för att diskutera bla utställningar, vårens träffar etc innan vi till slut for för att titta på Ylvas tre kattungar, 15 dagar igår. Så söta men oj vad små dom är när jag jämför med Yin o Yang.

Vi har alltid lika kul när vi träffas i norra lokalgruppen, vi skrattar och skämtar friskt med varandra. Vi ställer alltid upp för varandra och har man problem är det lätt att ta upp o diskutera i gruppen. De flesta av oss ställer också ut regelbundet och nu börjar snart utställningsperioden om här uppe. Det blir en spännande vår om allt går som planerat.



Efter många timmars surr o skratt for vi till slut hem. Jag har sovit hos Helena så att jag inte skulle behöva köra så långt på en och samma dag. Där blev jag bjuden på god mat & vin med efterrätt samt fick förstås träffa hennes fina katter o kattungar. Helenas kull är ju några veckor äldre än min och oj vad dom också är fina. Jag är väldigt, väldigt svag för Candy men Sonic, Skye och Neon är också riktiga "heartbreakers".

Melissa och Katzy Kay är så fina och sist jag såg Katzy Kay (lite längre stund) var när jag och Helena delade rum i Sundsvall. Vad Katzy hur hunnit växa och bli stor på denna korta tid. Det är dock inte lätt att busa när det finns 4 stora småttingar i huset.

Nu är jag hemma igen med våra två små troll som är så charmiga men ack så busiga. Det är tur att dom är instängda i vardagsrummet annars skulle det vara totalt kaos överallt. Dom hoppar, klättrar, leker med varandra så att dom tom välte ut en kanna vatten igår.

Nu kommer den jobbiga tiden. Jobbig av två orsaker, dom är verkligen överallt men sen också för att det inte är länge kvar innan dom fllyttar. Idag blir Yin & Yang 9 veckor och just nu går det verkligen inte att fota dom, dom ska få sova en stund först.

Kommentera här: