Stackars Sakhi

Idag har tjejerna fått vara på äventyr. Vi stängde in Sakhi i sovrummet, stängde alla dörrar och släppte sen ut Yin o Sunny (Yang) till stora vida världen.  Detta är första gången och det var två försiktiga tjejer som sakta tassade ut från tryggheten i vardagsrummet.

Snart kom dom igång ordentligt och undersökte o busade lite. Dolce tyckte det var jätteroligt att äntligen ha fått ut kattungarna så medan dom lekte med studsbollar etc lekte Dolce med kattungarna.

Något som var väldigt populärt var såklart klätterträdet i hallen, något som nog alla kattungar tycker om tror jag. Eftersom det är mycket högre än klättertunnan stod jag bredvid o var beredd på att fånga om dom skulle ramla.

Sunny höll faktiskt på att ramla ner från topphyllan men fick tag och kunde hänga sig fast i ena tassen och så klättra upp igen. Dom fick vara ute ett bra tag, sen var det dags att få äta lite mat o så kunde jag släppa ut Sakhi igen.

Efter att ha stökat bort lite saker satte jag mig framför tv:n. Yin o Sunny låg då i en kattbädd på golvet, men efter ett tag kom Yin först till husse och sen till mig och där låg hon länge o sov. Sunny sov lugnt vidare i kattbädden, tyckte säkert det var skönt att få extra mycket plats när syrran nu försvann.
1 Marinettes:

skriven

Förstår att det var en fantastisk upplevelse för kattungarna men tycker lite synd om Sakhi som inte får busa med småttingarna.

Kommentera här: