Raphael, 1 år

RAPHAEL - Helandets ängel. Inspirerar till glädje, vänskap, humor, älskvärdhet, kärlek och kreativitet. Uppmuntrar oss att bli dem vi innerst inne är. (Bild o text lånad här)
Planbokskompisar_anglakraft-8

Raphael föddes som kattunge nr 5 o är yngst i kullen. Han vägde 112 g och var därmed lättast av killarna. Raphael bor på foder i Umeå. Fodervärden har bytt namn på Raphael till Finkel men eftersom han fortfarande är min katt får han några extra bilder. Men som vanligt en bild på en nyfödd kille och en där han är 12 veckor.


Blandade bilder från uppväxten och tiden fram till januari 2012.


Denna hane har hela tiden haft "det" för mig, jag blir visserligen alltid kär i alla kattungar, det går ju helt enkelt inte att låta bli - men det har verkligen varit något extra med Finkel. En social hane som vet att ta för sig. När dom var lite större och åt mat från samma tallrik brukade han sätta ner tassen i sin portion och först äta av grannens mat innan han åt sin egen portion. Hos fodervärden parkerade han sig tidigt under sonens stol för att enkelt kunna äta upp maten som Sigge tappade.



Finkel har varit på utställningar (Luleå och Sundsvall). Han har fått fina omdömen och jag är mer än nöjd med att domarna har sett vad jag ser hos honom. En bild från Luleå-utställningen.


Fodervärden brukar kalla Finkel för Finkel livsnjutare och det stämmer verkligen väldigt bra. Ett mobilkort, taget av fodervärden och ett kort tagit i november då vi hälsade på. Det är inte lätt att få Finkel att stå upp, helst vill han bara ligga ner och gosa.


I januari gjorde Finkel sin första HCM-test. Resultatet = ett friskt samt att stackars Sussie blev biten.... Han blev även fritestad för FIV/Felv samt har blodgrupp A. Jag lärde mig även att han tycks gilla Queen, eftersom han blev tyst i bilen när vi spelade deras skivor.

Han ska snart få träffa en tjej, mer info om det kommer längre fram. Spännande!

Jag var och hälsade på fodervärden, Sigge o Finkel igår. Vem behöver en vakthund när man har en vaktkatt? Han är en stor myspropp som är väldigt social o framåt. Kommer direkt fram till en för att hälsa o här har verkligen min fodervärd samt Sigge gjort ett jättebra jobb. Jag skulle lätt kunna tänka mig placera flera katter i detta hushåll. Tack för att du fortsätter att hålla Finkel så gosig o mysig L!

Avslutar med en bild som fodervärden har tagit. Han är gärna åskådare när det lagas mat.

Kommentera här: