En vinterbild

Jag har fått en vinterbild på Picasso (Michael) som jag tänkte visa även här. Tack K för den fina bilden! Jag klipper även in berättelsen om Picassos första snötur.

"I helgen var vi i Skellefteå och där var det verkligen kallt! Men eftersom de bor i villa utanför Skellefteå så är det lättare att låta katterna prova på snö där än hemma. Picasso tyckte tydligen inte att det var nåt speciellt. Han skuttade iväg i snön som han aldrig gjort något annat. Men utevistelsen varade bara knappt 5 minuter. Det ska bli roligt att se vad han tycker längre fram då det går att ta sig till stugan och det är lite varmare.

 

I övrigt går det jättebra även tillsammans med föräldrarnas katt. Det är ju också en ragdoll.

 

Jag vägde Picasso i helgen och han väger ca 4,8 kg. Jag måste ju väga honom på personvågen numera eftersom han är för tung för köksvågen + en bricka. Den tar bara 5 kg."

Sakhi vill gärna springa fram till fönstret för att gå ut i kattgården men när jag öppnar fönstret sitter han bara o sniffar lite innan han sen går därifrån. Tokiga älskade Sakhi!

Kommentera här: