Att vara testhem

Bland det absolut bästa och roligaste med att vara testhem är när det går bra för testpersonen/personerna som kommer. Ikväll kom en testperson, på besök 2, och jag blir lika glad varenda gång. Hon tål i alla fall våra sibbar väldigt bra, inkl Ella.
 
Jag blir så glad varje gång sånt här händer och folk kan köpa en egen (s)katt att värna om. Snart fyller Jivara 6 år men jag kommer så väl ihåg lyckan över att jag tålde henne, en lycka som jag vill att fler ska få uppleva.
 
Jag har raggat runt lite och det finns några sällskapsköpare som man kan få komma och prova för det är viktigt att den man provar hos bara har sibiriska katter. Annars kan utfallet bli missvisande.
 
Ella var riktigt, riktigt duktig idag. Hon kunde nästan ordet "vänta" trots att det luktade så mkt kokt skinka.
 
Sen jag började ta emot testpersoner igen (i sept) så blir jag glatt förvånad över hur många som tycks tåla Ella. Merparten går det väldigt bra för och det är verkligen så kul. Men "sibbarna" har en nackdel, dom är nämligen beroendeframkallande.
 
Jag som hade gjort allt (både avlat och ställt ut) skulle nu eg bara ha Jivara till sällskap. Jag är så glad att jag ändrade mig för så mkt kul jag har haft dessa år med alla trevliga kattfolk!
 
Nu äger jag 5 sibbar, varav jag har 4 hemma. Beroendeframkallande är verkligen rätta ordet!
1 Therese:

skriven

Ni som öppnar ert hem till testpersoner gör ett kanon bra jobb som reklam för rasen:-)

Svar: Tack Therese! :) Det är alltid roligt att surra katt o få visa upp sina skatter. :)
Helena, det är ju helt otroligt vilket stort jobb ni gjorde med att hitta och fara runt till så många sibbar! :)
Gunilla Falk

2 Helena:

skriven

Åter igen ett stort tack till dig, Gunilla, och din familj att vi fick komma och besöka er så många gånger. Vi fick ju även möjlighet att besöka andra sibbeägare för att säkerställa att det skulle funka för sonen. Det hela resulterade i att vi sedan i februari har en vacker och fin "galenpanna" där hemma. :)

Kram

Kommentera här: