Ella

Som jag redan har skrivit tidigare kallar jag henne för vårt monster, sagt med mycket kärlek eftersom det är svårt att inte bli kär i charmtrollet Ella.

Det går bättre och bättre med Sakhi o Marussia. Sakhi har tom blivit lite modigare så för ett par kvällar sen låg Sakhi hos mig och gosade när Ella kom upp i sängen. Han sa inget då, men när Ella kom för nära klappade han till henne lite lätt.

Inte för att Ella bryr sig ett dugg, men jag tycker det är bra att katterna säger till Ella. Att det inte bara är hon som alltid får komma först.

Ella är snabb, mycket snabb dessutom. Hon gillar att vara i tvättstugan och sova (i sin prinsessfåtölj) och när jag då ska jobba med tvätten ute får jag alltid passa mig noga när det är dags att gå in. Tur nog är Ella fortfarande en dum kattunge så det räcker att jag har tvättkorgen framför mig när jag ska gå in och på så sätt enkelt kan fånga in henne.

Häromkvällen hjälpte hon till att rensa kattlådorna. Första spadtaget ner i påsen och sen var hon där med en utsträckt klo och vips hade hon rivit upp hela påsen. Eftersom det inte var jag som rensade kan jag se det charmiga i det hela.

Ella har fortfarande en benägenhet att tro att alla andras blötmat (dom får lite blötmat morgon o kväll) är godare än hennes. Vilket det ju såklart inte är, hennes är ju fetast. Så det gäller att stå där som en polis och vänligt men bestämt lyfta tillbaka Ella från de andra katternas skålar, gång på gång.

En del kattmammor kan - för att visa kattungen att h*n är för besvärlig - tugga på morrhåren. Varken Jivara eller Marussia har gjort det. Men nu har Ella råkat ut för det och det måste vara Marussia som tuggar på Ellas morrhår.

Här är två bilder från när hon var 4 månader och här är morrhåren inte tuggade på mycket.



Här är två bilder tagen i veckan och även om det inte syns så tydligt på bilden (ni som ser henne i Luleå kommer märka skillnad) så är det en klar skillnad. 


För ett par veckor så hann jag ta ett kort på Ella där hon ligger i sandlådan. Hmm, inte så bra ställe att ligga på, men tur hon har typ liknande färg som sanden för jag antar att bara för att hon får bada innan utställningen så lär hon inte sluta med denna ovana.

Kommentera här: