Vår underbara Sakhi

Sakhi är verkligen MIN katt, han kommer gärna och ska upp i famn, men är oftast slö - eller är det bortskämd han är? 

Så ibland sätter han upp tassen på mitt ben eller att han jamar, allt för att jag ska se/höra honom och lyfta upp honom i min famn. Jag tänkte visa några bilder på hur det ser ut när vi gosar, men först en bild på Sakhi på ett ställe som han gillar, nämligen att ligga på soffbordet.

Våra katter får vara nästan överallt, bla på bord så länge vi inte fikar eller ska äta. När jag kammar katterna lägger jag ut en handduk på soffbordet. På så sätt vet dom om att det är dags för kamning samt att det blir lite mindre katthår på bordet.

Sakhi är den katt som är duktigast på att ligga stilla på bordet. Jag kan lämna honom på soffbordet, det räcker att jag säger "vänta" så ligger han (i 19 fall av 20) kvar när jag kommer tillbaka. Så ett kort på honom på soffbordet och Sakhi ÄR en stor, maffig katt.


Så här brukar det ofta se ut när han kommer och ska gosa. Ibland vet han inte  h u r  han ska göra för att komma riktigt nära mig. Min underbara älskade stora fjantiga nallebjörn!

Kommentera här: