Vår underbara Dolce

Sakhi kommer nästan alltid till oss o sover. Han kan börja ligga en stund hos mig, men oftast lägger han sig direkt hos husse - och vräker ur sig, såklart! Så sängen brukar vara hans revir.

Nu på slutet har dock Dolce börjat komma mer o mer till min säng. Hon ligger längst ner, vid mina fötter. Hon har oftast kommit på morgonsidan men igår kväll kom hon redan innan jag hade släckt lampan. Sen sov hon där hela natten.

När jag berättade för Lars svarade han att Dolce på morgonsidan hade kommit till hans säng, lagt sig mellan hans händer (visst smälter man här ), för att sen lägga sig under täcket.

Häromdagen hade jag en liten sovmorgon och när Lars gjorde iordning maten låg Dolce kvar hos mig, först när jag gick upp följde hon med mig.

Jag har sagt det många gånger tidigare och kommer säga det många gånger till. Hur fattigt vårat liv skulle vara utan charmtrollet Dolce!

Här kommer några hyfsat nytagna bilder på henne. Ena sonen fick för ett par år sen ett väldigt stort påskägg, några kattungar frå Bilkullen låg gärna där ett tag och sov. Det är rätt otroligt att Dolce ryms här själv men det gör hon faktiskt! Här ser man också den fantastiskt vackra gröna ögonfärgen hon har fått från mamma Jivara.


Så här såg det ut när Tussan (aka Lamborghini) sov i samma påskägg.


Dolce hos husse, såklart! Här ligger hon på rygg och har stuckit in huvudet mot husses kropp. Här ser man även lite mer av hennes rakning. Dolce blev ju inte helt rakad eftersom hon inte hade några tovor. Trots det ville jag ändå att dom skulle ta lite så det skulle vara lättare att hålla koll på tovorna.

Efter vi kom hem från veterinären bestämde jag mig för att det var slutfuskat med hennes specialfoder så jag började om med det igen. Det tog tre (3!!) dagar innan första fodertovan kom....


Ibland tror jag faktiskt att Dolce kan bli lite svartsjuk, här låg Marussia hos husse när Dolce plötsligt hoppade upp. Eller också var det för att jag tog fram kameran?

Kommentera här: