Uppdateringar

Jag har läst både Yin o Sunnys (Yang) blogg och båda tjejerna växer så det knakar.

Yin väger nu lite drygt 3 kg. Sunny väger drygt 2,8 kg. Som jämförelse kan jag berätta att när Marussia var 5 månader vägde hon knappt 2.7 kg. Storleken har dom helt klart fått från pappa Casper, bilden tagen i sept 2011. Pappa Casper är numera omplacerad och har det bra som ensamkatt.


Båda tjejerna pratar väldigt mycket och jag kan berätta att Sunny fångade en fluga häromdagen som hon åt upp. Tyvärr så är båda tjejerna lite klumpiga ibland och har lyckats krascha några blomkrukor vilket jag ändå blir lite förvånad över, då våra katter inte gör det. Det enda jag kan tänka mig är att dom inte har full styrelsel över sin kropp ännu, att dom blir för ivriga helt enkelt. Men, men.... dom är ju faktiskt bara kattungar ännu.

Sunny brukar leka struts ibland, dvs gömma huvudet. Sen kan hon ligga stilla och så leker dom "var är Sunny" ett tag. Yin har tagit kommandot över Kira (vilket ju känns rätt skönt eftersom Kira är en stor hund) men eftersom Smulan skällde när Yin tänkte ta Smulans kattbädd så är hon lite mer avvaktande mot henne.

Avslutar med två bilder på systrarna. Kullbilder, dels när dom bara är en vecka och sen när de är 12 veckor. Jag är lika fascinerad varje gång, dels hur snabbt tiden ändå går men även hur mycket som hinner hända på så kort tid.

Det är allt en himla tur att vi vet att varje kattunge får det väldigt bra i sina nya hem, annars skulle jag inte klara av att släppa dom. Så ja, det är med lite vemod jag tittar på bilderna.

Kommentera här: