Nybadade katter

Sakhi fick tidigare i veckan ett utställningsbad o även om han inte är så jätteförtjust i det så står han snällt kvar, han pratar lite ibland, slickar ibland min arm etc. Som belöning får katterna, efter bad, alltid något gott. Det kan tex vara kokt skinka (mindre salt än rökt skinka), godispinne eller tom lite extra god blötmat.

Detta är första gången som någon av våra katter efter bad har gått i sandlådan, men om katten blir nödig är det inte så mkt att göra. När jag upptäckte att han hade varit i sandlådan (vi hade varit borta efter badningen) fick jag kamma bort sanden och tur nog så gick det bra.

Marussia fick också bada, ikväll. Jag hade hoppats på sol men den enda soliga dagen vi hittills har haft var i måndags och då badade vi Sakhi. Ikväll fick Marussia bada ändå. Stackars gumman, hon tyckte inte det var roligt alls, men hon var ändå snäll och satt stilla nästan hela tiden.

Imorgon finns ingen tid alls till att bada någon katt eftersom jag är upptagen på fm och sen far jag iväg till Ishallen för att hjälpa till att förbereda inför utställningen.

Det blir ett inlägg, sent imorgonkväll, vilken rad jag sitter med Sakhi o Marussia o förhoppningsvis ryms hela sibbemaffian där.

Kommentera här: