Marussia o Casper, många bilder

Stackars Capser är lite uppvarvad, men snäll kille ändå. Jag är imponerad över hans tålamod. Han försöker titt som tätt att para sig med Marussia och när hon höjer tassen så backar han. Två ggr idag har jag dock sett han har slagit till henne - i ansiktet! - med en tass, utan att hon har gjort något. Kanske tänker han att det är bäst att slå till först....

Jag brukar väldigt sällan känna av sibbarna men Casper känner både jag o äldsta sonen av. Det blir lite mer tungt att andas för oss båda så vi försöker att inte vara där inne alltför länge per gång.

När jag och yngsta sonen var in idag ville Marussia bara ligga o gosa i sonens famn. Stackars Casper tyckte nog inte det var så roligt. Blötmaten åt han upp, om än lite stressigt. Det är verkligen jobbigt att vara en fertil hankatt som bara vill para sig, hur ska man då hinna äta mat?

Några bilder från idag. Marussia är, som jag tidigare har sagt, inte "min" katt men just idag var jag bra att söka hjälp/skydd hos. Här sniffar hon in mina byxor.


Här har Marussia just satt upp tassen mot Casper, som backar.


Sen var vi lite elak mot Casper. Mannen lyfte upp henne i famnen och Casper hittar henne inte först. Han var och letade runt mig, åt lite mera blötmat, fortsatte att leta henne men till slut hittade han henne.


Casper markerar som sagt men hittills (peppar, peppar....) har han bara markerat i lådan. Han går ofta på lådan o markerar i sin frustation över hur trög Marussia är.


Dom kommer dock bra överens, kan äta från samma tallrik och är nära varandra, väldigt ofta.


Vackra Casper!


Marussia söker skydd hos mig igen och Casper lägger sig nära henne. Han har så härlig stil när han sitter Casper!

1 Marie:

skriven

Ja inte är det lätt att vara kattkille inte! Hon verkar svårflörtad Marussia.. Jättefina bilder på de blivande paret :)



Blir det dubbla inlägg kanske det beror på att jag får felmeddelande när jag postar svaren.

Kram

Kommentera här: