Kastreringen gick bra

för Casper idag. Hämtade honom efter min träning. När jag steg in hos veterinären hoppade jag dock till eftersom jag fick en väldigt utskällning av en schäfer. Hunden vägrade sluta skälla trots att matte försökte få tyst på hunden, så hon fick helt enkelt gå ut med hunden tills det var dags att komma in igen.

En väldigt vaken Casper fick jag ta emot o allt hade gått bra. Har suttit med honom i tvättstugan o hållit koll på honom o även pratat med matte Marie, som såklart saknar sin prins. Casper blir mest troligt hämtad på fre, kring lunch, och det är blandade känslor när han far.

Det blir skönt för honom att få komma ut ur "fängelset" för han är otroligt social o gosig men jag kommer nog sakna honom, för som sagt han är otroligt social o gosig.

Dolce är väldigt intresserad på vem det är som finns i tvättstugan, hon står gärna på andra sidan dörren och lyssnar. Sakhi är också intresserad men inte lika mycket och Marussia verkar bry sig minst.

Nu blir det två spännande veckor kvar innan vi vet om parningarna har tagit. Det gäller bara att hålla tummarna o vänta.
1 carina:

skriven

Håller tummarna:)

2 Marinettes:

skriven

Här i Forsbacka håller jag tummarna, lycka till!

3 Lotta:

skriven

Skönt att kastreringen gick bra och du vet att jag håller tummar & tassar hårt för små bebisar hos dig.

4 Susanne:

skriven

Det "farliga" med att låna hem hanar är att man inte vill lämna ifrån sig dem igen, speciellt inte när det handlar om charmprinsar som Casper. Taiga bodde hos oss i nästan två månader när han dejtade Orianna, och det var tur för Sissel att jag inte var hemma när han åkte hem igen, för annars hade hon nog inte fått tillbaka honom. Du får också se till att vara borta på fredag kring lunch. ;-)

5 Emma:

skriven

Jo Casper är verkligen jätefin! Skönt att allt har gått bra och jag håller tummarna för att parningen har tagit. Här hemma rullar det på, kattungarna växer och blir större. Lite tjorv med snittet på Roselia, det rinner lite var och jox, men jag har kontakt med veterinären så det är ingen fara. Stora kramar från oss alla

Kommentera här: