Kull nummer 5 är här

Det blev 2 kattungar. Kattunge nr 1 vägde 131 gram och kattunge nr 2 vägde 127 gram.

Marussia har varit så duktig, så duktig. Jag ska skriva en förlossningsberättelse till veckan, men jag kan ju berätta att det har varit en lång väntan på dessa två små (nåja) kattungar. Det har varit rätt mycket si och så med nattsömnen men jag hade som vanligt rensat ordentligt i almanackan runt beräknad förlossning.

Marussia ville inte ha med Sakhi under förlossningen så han - och senare även Dolce - blev instängd. Jag ska släppa ut dom men ville låta Marussia landa ordentligt före samt att jag ska kunna sitta med henne i bolådan, utifall att hon har tänkt jaga bort Sakhi - som hon gjorde i våras.

Här kommer i alla fall tre bilder. Den första bilden är när nr 2 (längst bort) var alldeles ny och alldeles blöt, det är därför h*n blänker lite. På alla kort har jag använt autofunktionen för att få upp bilder idag.


Kattunge nummer 1, ansiktsbild.


Kattunge nummer 2, ansiktsbild


1 Helena Knutsson:

skriven

Men åh, vilka söta små kattungar! Vad skönt att allt gått bra. :)

2 Linda & Valentine:

skriven

Vilka söta små knyten <3

3 Marinettes:

skriven

Åh, vilka sötnosar! Grattis än en gång.

4 Marie:

skriven

Stort stort grattis till de ljuvliga små! Ser jättefina ut :) Skönt iaf att det blev två, så att de har sällskap av varandra :)



Kram

5 Anna:

skriven

Grattis :D

Supersöta kattungar. Duktig Marussia!

Kommentera här: