Kattens dag

I helgen som var firades Kattens dag för att höja kattens status. I år hade jag själv ingen katt att visa upp men jag hälsade istället på katter.

Jag var dels på Djurmagazinet inne i stan (där Picasso o Dumle fanns) men hann även ut en sväng till Granngården där jag hälsade på bla Pia o Lasses katter.

Jag fotade Picasso o Dumle och bilder kommer, men inte idag. Ska försöka hinna lägga upp dom imorgon.

Inte mycket händer med Yin o Yang ännu, dom äter och sover och vi gosar med dom så mycket som vi hinner med. Yin börjar sakta öppna ögonen, hon kniper bestämt ihop ögonen om det blir för ljust för henne upptäckte vi när vi kollade på dom igår. Yang hade igår inte börjat öppna ögonen.

Eftersom jag inte vill fota kattungarna med blixt (ögonen är ljuskänsliga) så kommer här en bild från i somras på Marussia.

Kommentera här: