Uppdatering på Kiara

Har fått massa fina bilder på Kiara och jag klipper helt enkelt bara in mattes mail här.


I bilen gnällde Kiara några gånger, annars låg hon och tittade och sov också i omgångar.
När vi kom hem ställde vi buren i vardagsrummet, och då låg hon först och kikade några sekunder innan hon började sin upptäcksfärd. Först runt i vardagsrummet, vidare ut i köket och sedan hallen innan hon återväde till vardagsrummet,där har hon har varit större delen av dagen.


Det har varit full fart med massor av bus med "storasyskonen", varit duktig och kissat på lådan och fick ett fat med fläskfilebitar som hon glatt mumsade i sig! M provade att borsta henne, och det tyckte hon var jätteskönt. Oj vad högt hon spinner!!!


Det är verkligen en cool tjej som inte alls är orolig av sig! Nu har hon legat och myst och sovit i soffan med oss i säkert två timmar, så nu kommer hon säker vara piggelin tills det är dags att sova för natten. Det blir spännande och se vart hon vill sova då.



Natten gick över förväntan!
Som jag trodde så var Kiara piggelin när det var dags för oss att lägga oss ca 23.20, jag tog med mig henne upp i sängen, men där hade hon ingen ro att vara så hon skuttade ner för trappan igen. När P strax efter mig kom upp och det blev tomt nere, så tog det inte många minuter innan hon började pipa olyckligt.


Då ropade jag några ggr på henne och då kom hon snabbt uppskuttande igen och hoppade upp i sängen, där hon gosade ner sig och lät sig klappas och klias och spann så mysigt!!
Sedan sov hon mellan mig och P hela natten ända till ca 5.30, för då tyckte hon att det var fullt med möss under täcket och det blev en himla fart i sängen, så då hade vi sovit klart tyckte hon!! Efter busstunden gick hon ner och morgonkissade och åt frukost med storasyrrorna, "råkade" kliva i M filtallrik och slickade på hennes macka, men man får skylla sig själv om man lämnar sin mat obevakad!


Det är helt otroligt vad duktig hon är, men hon är antagligen så grundtrygg och tror alla om gott att hon bekymrar sig inte det minsta inför den nya miljön och nya familjen.

Kommentera här: