Kullbild, 12 veckor + 2 dagar, 110518

Inte den bästa bilden men ibland går det inte alls.

Raphael som brukar vara så lugn och sansad vid fotograferingar har denna vecka varit helt hopplös och alla bilderna tagna nyss är eg hopplösa. Han höll på och tvättade sig, lyfte bakbenet, gick fram mot kameran etc.



Imorgon flyttar Picasso först av alla och det kommer nog gå väldigt bra. Han flyttar ju bara till Umeå så det blir enkelt att kunna fara och hälsa på om vi vill.

På lördag flyttar Lady & Lufsen, till Boden. Det kommer också gå rätt bra (tror jag). På söndag flyttar Kiara och då kommer det kännas väldigt tuftt och kännbart och att vi bara har en enda kattunge hemma ett par dagar till....

Raphael flyttar sist av alla och det är medvetet val eftersom jag vill att Marussia ska hinna känna att inte alla försvinner samtidigt. Raphael, min nya avelshane, flyttar bara till Umeå och jag vet att jag kommer ha tät kontakt med både fodervärd och Raphael nu under sommaren.

Jag tror också att jag kommer få täta rapporter och foton så här i början från alla nya familjer och jag tycker det ska bli otroligt kul att höra hur Picasso kommer att komma överens med sin nya kompis, ragdollen Dumle på 10 kg! Eller hur det kommer att gå för Kiara som blir ensamkatt och så då för Lady & Lufsen som flyttar tillsammans. Dom tyr sig roligt nog ganska ofta till varandra.

Att Raphael kommer få det bra - om än med en kort omställningsperiod - vet jag redan. Min nya fodervärd har en ung son på 1.5 år och dom två kommer nog busa väldigt mycket och hitta på mycket hyss tillsammans. 

Kommentera här: