Uppdatering och lite annat

Igår var jag hos Carina först på ett kattmöte och senare blev jag kvar för att vänta in Mys förlossning. Tyvärr glömde jag kameran hemma igår, men jag ska dit igen på onsdag och då ska jag ta med mig kameran.

My fick tre röda charmtroll - ev hanar. Dock var hennes förlossning lite besvärlig då både unge nr 1 och nr 2 ville födas med svansen och sen bakbenen först. Jobbigt för varje katt som har det. Nu hade ju Marussia det med Raphael (unge nr 5) så jag var lite van och förberedd. Unge nr 3 "ploppade" ut väldigt snabbt, men så föddes h*n med ansiktet före. Alla 3 var stora, mellan 98-106 gram, och väldigt livskraftiga! My är en väldigt duktig mamma och kommer ta bra hand om dom. Jag är så glad och tacksam att My tillät mig att vara med under hela förlossningen och få se tre nya mirakel födas!

Idag är våra änglar 3 veckor redan och vi flyttade in Marussia i ett rum medan vi fotade ungarna. Det är otroligt så fort tiden går och så mycket som hinner hända på så kort tid. När mannen står och förbereder för att fota tittar jag ner i bolådan. I bolådan har jag en skål med baby-torrfoder, så att Marussia enkelt ska kunna äta när hon vill. Nu ser jag att Raphael står och tuggar på torrfoder! Inte ett dugg förvånad över att det var han, han kommer nog bli ganska glad i mat.

Alla ungarna har nu passerat 300 gram och treveckors-vikten kommer imorgon, då jag väger dom på kvällen.

När vi fotade ungarna idag så var det såklart en linslus som ville vara med på bild. Ett tag satte sig Dolce mycket snyggt och prydligt på bordet vi sätter kattungarna på när vi fotar. Hon är bara så himla söt och charmig!

Kommentera här: