Tack

för alla fina och snälla kommentarer om våra älskade katter och kattungar. Ni må tro att vi stundtals gör väldigt lite utan tillbringar tiden i lekhagen. Enda problemet är när man ska ta sig upp igen efter att ha suttit på golvet.

Idag har Lars dammsugit i lekhagen, det blir ju fort väldigt skräpigt när ungarna drar ut sanden, för första gången när kattungarna har varit vakna. De flesta tycker att vår dammsugare låter väldigt högt (vilket den gör) och backar. Men inte Galgaliel, hon var framme vid dammsugaren flera gånger, precis som sin mor gjorde när hon var liten. Just nu är hon utanför lekhagen och spatserar omkring, helt obekymrad. Snart kommer nog även Raphael.

Just nu är Lars i lekhagen och försöker få ungarna att äta torrfoder istället för sand, som såklart inte är klumpbildande. Ungarna blir bättre och bättre på att äta torrfoder och snart ska dom få lite köttfärs också, som kvällsmat. Ska dock bara väga dom först.

Kattlådan används väldigt många ggr/dag men än så länge har inget mera hänt. Tror Marussia är för duktig på att tömma ungarna men det blir ju mer och mer mat dom kommer få och då blir det nog naturligt att Marussia slutar tömma dom.

Marie, det ska bli jättekul att få träffa dig, känns som om jag känner dig redan nu med alla mail & kommentarer vi har lämnat till varandra.

Carina, ska bli kul när du kommer på onsdag. Du kommer tycka våra kattungar är jättestora, jämfört med dina. När jag kom hem från dina indianer förra veckan så var mina änglar så stora! 

Linda, om änglarna skulle bo hos dig skulle nog Valentine få lite besvärligt, tänker på när kullen tog fel på Dolce och Marussia. Vi måste försöka få ihop ett datum när ni kan komma ner och hälsa på dom.

Imorgon, tisdag, kommer jag inte ha tid att blogga, då jag har fullt upp hela dagen. Jag ska bla på återbesök med Dolce o nya prover ska tas. Jag hoppas att det kommer gå bra. På kvällen har jag kattkurs, via BJK.
1 Marie:

skriven

Sa det till Kicki igår, när vi planerade för utställningsresan till Umeå. Just att det blir jätteroligt att träffa dig för det känns som vi har känner varandra redan. :)

Kram

Kommentera här: