En smygande Marussia

Vi har haft kvar madrassen inne på kontoret sen vi (jag o äldsta sonen) sov varsin natt med Marussia. I förrgår gjorde jag som vanligt, dvs jag låg på mage på madrassen och beundrade mina änglar.

Efter ett tag blev jag så trött så jag skulle bara vila lite. Jo, visst - vila lite.....  Det slutade såklart med att jag somnade på madrassen och Marussia måste ha känt sig lite stressad över att jag bara låg där så hon lyckades med konststycket att flytta ALLA kattungarna utan att jag märkte något.

Jag har absolut ingen som helst aning om  h u r  hon gjorde för att flytta dom. Hon gick inte på mig, för det skulle jag ha känt, o ingen unge (inte ens Michael) pep.

När jag till slut vaknade kollade jag som vanligt in i kattbädden bara för att upptäcka att den var tom.

Jag hittade alla 5 på en gång, även denna gång hade hon flyttat dom till husses garderob så jag bar tillbaka dom. Kollade att hon verkade nöjd, lämnade dörren öppen och hon flyttade igen. Denna gång stängde jag in henne + kullen på kontoret ett tag och då lugnade hon ner sig.

Igår, när jag hade besök, var jag därför lite fundersam till hur hon skulle göra, om hon skulle försöka flytta kattungarna men inget sådant. Hon var lite orolig när vi tog upp en kattunge i taget men hon försökte inte hämta tillbaka dom - vilket jag tycker är helt otroligt. Men det visar ju skönt nog att hon verkligen litar på mig o oss andra i familjen.

Alla ungar har sprängt 200-gramsgränsen för flera dagar sen och ögonen börjar sakta öppnas nu. Dom två som har öppnat ögonen mest är Anael och Raphael.
1 Guro:

skriven

Jeg har funnet ut at om du skifter underlag ofte så vil ikke kattemamma flytte så mye på barna sine. Teorien min er at da sitter ikke lukta av kattungene (altså lukta av mat for rovdyr) igjen, og kattemamma føler seg tryggere med å bli der hun er :)

2 Gunilla, S*Deltas:

skriven

Visst är det så som du skriver Guro, jag brukar också byta underlag ofta. Vet inte om hon blev störd för att jag, så att säga, blockerade ingången.



Det jag tycker är mest fascinerande (förutom för hur trött jag var) är att jag inte märkte att hon flyttade FEM kattungar. :)

3 Marie:

skriven

Klart du är trött när du blivit mormor ;) Men att du ändå lyckades sova dig igenom flytten är skoj.



Skönt att mammakatt är trygg och låter er kika och gosa med bebisarna. Men här går det undan, håller de redan på att öppna ögonen?! Tänk om några veckor har du fem busiga kattungar runt benen, så det är bäst du sover och laddar upp med energi nu mormor ;)



kram

Kommentera här: