Raphael har fått nytt namn

Sådär ja, nu har ALLA änglar bytt namn, första kullen som det händer.

Shekinah kallas numera för Kiara
Anael kallas numera för Lufsen
Galgaliel kallas numera för Lady
Michael kallas numera för Picasso
Raphael kallas numera för Finkel.

Min fodervärd visste att hon ville byta namn på Raphael, mkt beroende på att det kanske inte är alltför lätt att säga Raphael när man är liten men hon ville vänta tills Raphael hade bott där ett tag och fått en känsla för det nya namnet. Det hela började med att hennes syster föreslog 3 namn och Finkel låter bäst. 

Jag har varit i Boden i veckan o jag hann en snabbt besök hos Karin och ett ännu snabbare besök hos Lady & Lufsen. Bilder på dom två kommer sen. Jag tycker det inte är länge sen dom flyttade men dom har redan hunnit bli stora.

På söndag kommer jag fara till stan, passar på att träna när jag nu ändå är in, hämtar hem Raphael/Finkel för ett par timmar. Detta för att jag hoppas att han ska kunna komma överens med våra katter.

Med Sakhi och Marussia är det helt och hållet som vanligt, vilket känns jätteskönt. Jag hoppas det håller i sig även när Finkel kommer på söndag.

Dolce har börjat sova i min säng, hon kommer upp någon gång på morgonsidan och lägger sig bredvid mig. Charmtrollet vårat!

Snart, mycket snart flyttar Jivara till äldsta sonen och jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dom båda, att sonen ska tåla henne trots att Jivara avgudar sonen och bara vill vara uppe i famnen på honom hela tiden.

Kommentera här: