Finkel - dvs Raphael

lånade jag hem idag. Denna kille är såååå mysig, fortfarande en stor myspropp som kurrar när man tar upp honom. Gillar fortfarande att ligga på rygg i famnen etc.

Anledningen till att jag tog hem honom är för att se om det går att ha honom i samma rum som Marussia & Sakhi, både till Luleå men framför allt till Sundsvall.

När vi kom hem var alla 3 katterna ute i kattgården så Finkel fick vandra omkring i huset själv, helt orädd. Medan han var inne och vandrade runt satte jag hans transportbur i kattgården. Sakhi var snabbt in i buren för att lukta ordentligt.

Efter ett tag tog jag in Sakhi o Marussia men lät Dolce o Finkel träffas i kattgården - absolut inga som helst problem! Finkel och Marussia kopplades och fick nosa på varandra lite försiktigt - helt i onödan visade det sig eftersom dom genast kände igen varandra. Marussia började genast tvätta honom och sen var det full fart (dvs bus) som gällde.

Här är några busbilder på Marussia och Finkel, några är suddiga men det går undan när man busar.


Här ser det ut som att Marussia biter Finkel, men hon tvättar honom.


Många bilder bara på Finkel.


Efter att Marussia, Finkel och Dolce fått busa tog jag ut Sakhi, även han i koppel. Tyvärr så kom även Sakhi ihåg Finkel och började morra. Det gick bra att sniffa på Marussia (som mest var nyfiken på Sakhi o varför han morrade) men när sen Dolce var bakom Sakhi blev Sakhi stressad och fick gå in igen.

Nytt försök blir redan denna vecka. Då har jag tänkt ha bara Finkel och Sakhi ute i kattgården - hoppas verkligen det är lika fint väder då som det har varit idag så Sakhi o Finkel kan mötas på neutral mark.

Imorgon hinner jag inte sitta framför datorn men jag ska snart bearbeta och lägga ut korten på Lady o Lufsen samt att jag även har fått några nya kort på Kiara.
1 Linda & Valentine:

skriven

oj oj vad söt han är! jag hoppas det kommer gå bra med katterna) :)

Kommentera här: