Hoppas, hoppas

att allt går som jag vill, för då kommer jag fara och hälsa på Finkel (Raphael) i veckan. Jag har varit lite dålig sen vi kom hem från semestern men jag hoppas att det bara är tillfälligt. Detta innebär också att det nog inte blir någon träning alls denna vecka heller.

Tanken var att jag skulle ha farit dit före vi for iväg men tiden sprang iväg och jag hann inte alls, tyvärr. Kameran kommer självklart att vara med så jag kan ta nya bilder på Finkel.

Var förbi Jivara o min mamma en sväng idag och Jivara bara njuter av att vara ute (i koppel o under uppsikt såklart) nästan hela dagarna. Det är otroligt varmt även för henne så hon brukar lägga sig i skuggan och vila. Hon har verkligen blivit fin Jivara sen kastreringen.

Våra katter fortsätter att vara inne hela dagarna. Sakhi har tom slutat sova i sängen, då han verkar tycka att det blir för varmt. Katterna går helst ut till kattgården sent på em/kvällen då temperaturen börjar bli mer behaglig.

Idag låg jag och vilade ett tag, la mig i sängen och Sakhi kom direkt. Klart att han ville gosa och klart att han ville ligga på min mage och gosa, precis som vi alltid gör på kvällarna. Inte har jag hjärta att sjasa bort honom utan han får ligga där och så njuter vi en stund. Efter ett tag gick han ner för att sen lägga sig på armen istället och där låg vi länge och bara myste....
1 Lotta:

skriven

Krya på dig!

Det är tur att vi har våra fyrbenta vänner som kan trösta oss.

Kommentera här: