Stackars Jivara

Var idag och kastrerade Jivara. Lämnade henne tidigt, for sen och köpte en ny (dyr!) säck kattfoder till Dolce. Det enda hon går ner i vikt av, så tack Linda för tipset!

Sen for jag till Carina, där jag tillbringade flera trevliga timmar innan jag blev tvungen att fara för att hinna uträtta några ärenden innan jag kunde hämta stackars  gumsan. Jag for med henne till mamma där jag var ett par timmar. Jivara var väldigt vinglig och när hon kom ur buren ramlade hon tom omkull på sidan. Så jag lyfte upp henne och satt och gosade med henne länge och väl.

Även äldsta hussen kom dit ett tag och Jivara har sakta repat sig efter bedövningen. Jag satte på henne kragen (lägger in en bild av Dolce) som är så smidig och lätt. Men trots det tippade Jivara först omkull.



När vi lämnade Jivara låg hon hos mamma och var trött. Ringde mamma senare på kvällen och då mådde Jivara mycket bättre. Hon var inte lika vinglig och hon hoppade - redan.... *suck*

Inte lätt att få Jivara att ta det lugnt, men jag hoppas att hon känner själv hur mycket hon orkar och kan. Jag ska dit igen imorgon, före träningen, och kolla upp såret så det ser fint ut.
1 Linda & Valentine:

skriven

Vad skönt att höra att fodret fungerar för dig oxå! Valentine har gått upp i vikt igen, ligger på 7,1 kg, måste ta mig i kragen och åka till gammelstan någon dag och köpa mig en ny säck! suck. Varför har vi katter som blir feta bara av att tänka på mat ? :)

Kommentera här: