Marussia är dräktig

Efter söndagens vägning har jag bestämt mig, Marussia ÄR dräktig och beräknad nedkomst är på hennes 2-årsdag, nämligen 21/2.

På 4 veckor har hon gått upp knappt 400 gram och sista veckan (då hon dock börjat äta kattungefoder) har hon gått upp 231 gram. Men framför allt har hon fått en annan kroppsform. Marussia är ju rätt nätt av sig men nu har hon börjat bli lite bredare....

Har skrivit lite om det på hemsidan också. Beräknat färgutfall hanar är svart (med eller utan silver, med eller vitt) och för honor blir det sköldpaddsfärgade (med eller utan silver, med eller vitt)
Jag har kommit på temat för denna kull och Carina blev nog lite avis på mig.  Tyvärr inget ryskt namn denna gång, det brukar alltid vara kul att få in åtminstone ett ryskt namn/kull. De ryska namn jag hittills fått in är Podruga, Marussia och Chapurin.

Lägger upp en bild på Bellman (som förresten kallas Zjivago nu) och Marussia när jag kom för att hämta vår älskade gumma. Som ni ser kom dom bra överens.

1 Linda & Valentine:

skriven

Åh nu är jag ju så nyfiken, vad är det för tema? :)



Någon gång ska jag ha en fet katt som heter Pumba fniss det skulle vara roligt.

2 Kicki:

skriven

Oj, vad skoj! Grattis!!! Jag sa ju det;-) Det blir nog en större kull än det blir här, för Moira hade bara ökat 290 gram vid 28 dagar!! Men så såg de ju bara 2 stycken på ultraljudet också! Spännande!! Kram

3 Marinettes:

skriven

Grattis Marussia och Gunilla, så härligt att gå å vänta på kull och se magen växa.

4 Marie:

skriven

Stort grattis! Härligt, då blir det snart en blogg till att följa med söta kattungar :) Det gillar jag och Liris (som ligger i mitt knä och övervakar vad jag skriver).



Kram

5 Lotta:

skriven

Vad roligt :-)

Är också nyfiken på vilket tema.

6 Lena:

skriven

Grattis till viktökningen och väntad kattkull.

Här får jag väl gå och vänta ett bra tag

innan jag får nys på vad du kommit på för tema..

Tur att jag inte är ett dugg nyfiken..=)..



Kram Lena och sibbarna i Kåge

Kommentera här: