Kull 4

Har vägt dom idag och alla har gått upp, vilket är det viktigaste. En del bara några gram, andra mera. Marussia lligger i bolådan och bara är med dom hela tiden. Jag har burit dit vatten, mat, toalåda. Hon åt lite torrisar och har druckit vatten, men se toan skulle hon inte på - trots att den står bara en kort bit från bolådan. När jag sen kom med några kyckling-hjärtan åt hon fort upp dom. Tur det eftersom Dolce var i närheten och nog gärna hade kunnat tänka sig att sno några bitar.

Här kommer en hel hög med bilder från igår och idag på fm, då jag har försökt fota lite, men det har verkligen inte varit lätt! Marussia är väldigt noga med att jag inte ska ta någon unge och piper den blir hon orolig. Så därför har jag försökt att inte störa så mycket. Jag har även bearbetat bilderna med auto-funktion, men det var bara för att jag inte skulle behöva sitta så länge vid datorn.

Sen måste jag göra er besvikna, jag kommer nog inte hinna lägga upp några enskilda bilder på ungarna ikväll eftersom jag har kurs på BJK ikväll. Hinner jag, så gör jag det. Men skulle tippa att det blir en tidig kväll för mig....

Det som verkligen har fascinerat mig är hur snäll Marussia har varit. Dels kom ju Carina o Nathalie och sen var Sakhi o Dolce också med. Sakhi gick ner i bolådan, sniffade på en unge och gav sen Marussia en nospuss. Dolce har också varit i bolådan ett par ggr. Idag när jag satt med kullen så låg både Sakhi och Dolce nära bolådan. Så otroligt gulligt och charmigt av dom.

Marussia låg gärna i transportburen och när det började närma sig så lyfte vi först över underdelen till bolådan och lyfte ut henne med hjälp av filtarna som hon låg på. Sakhi, han valde att krypa under locket och Dolce ställde sig på locket.

Här masserar husse Marussia, som tyckte det var skönt. Hon gav även husse en tass som han fick hålla i.


Dolce var väldigt intresserad och satte sig även på pallen utanför bolådan och tittade in, länge och väl.


Inatt när jag gick i säng så låg Dolce i bolådan, tur hon är kort så hon ryms utsträckt i bolådan.


Några bilder på Marussia med sina nya bebisar.


och slutligen som en liten bonus, jag har lyckats fota (med sådär resultat) unge nr 1. Men bättre bilder kommer imorgon!
1 Marie:

skriven

Nej men jag hade missat helt att bebisarna kommit nu. ♥♥♥♥♥♥ GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!! Hur många blev det, tycker mig kunna skymta fem styckna.



Stort stort grattis från oss iaf.

Ser fram emot fler uppdateringar när du har tid.:)

Kram

2 Susanne:

skriven

Men åååååå, har de kommit nu?! GRATTIS, vad kul! :-D

3 Annika:

skriven

Grattis!!!

Skönt att allt gick bra tillslut!



Kram

Kommentera här: