Återbesök hos veterinären

Idag var det alltså dags att fara tillbaka till veterinären för att ta nytt leverprov och se om något hade hänt. Första provsvaret visade ju att hon hade väldigt högt levervärde och nytt foder inköptes, som hon har ätit i två veckors tid.

Pälsen har blivit bättre, mindre tovor, men vikten står ju tyvärr fortfarande kvar och pendlar, strax under 3.9 kg.

När veterinären nu undersökte Dolce så påpekade hon också att pälsen hade blivit bättre och att hon denna gång kände - under all päls! - revbenen. Förra gången var det ett fettlager som nu hade blivit mycket tunnare.

Hon var så otroligt duktig även denna gång, inte ett pip kom från henne när dom stack Dolce. Att hon charmar personalen är ju inte så konstigt, denna underbara tjej.

Efter ett tag var provet klart och visserligen är det inte samma mätmetod (jag hoppas ni förstår vad jag menar) när dom skickar iväg provet kontra mot för när dom gör provet själv, men det var en betydligt stor förbättring. Nu är Dolce nere på normalt levernivå!

Om 6 veckor är det dags för återbesök, denna gång för att ta andra prover o allmänt se hur Dolce kommer se ut då.
1 Linda & Valentine:

skriven

Jag, och även pappa, som även han blev väldigt förtjust i Dolce, är så glada över det possitiva resultatet, jag har hålit mina tummar idag för din lilla dam! :) kram

2 Marie:

skriven

ÅH vad roligt Gunilla att Dolce är på bättringsvägen :) Det var toppenroliga nyheter. Skönt också att pälsen blivit bättre på henne.



Ha en mysig helg

Kram

3 Lotta:

skriven

Underbara nyheter!

Kommentera här: