Första och sista gången

Jag kan ju vara lite virrig ibland men vissa saker har jag stenkoll på (trodde jag). Ett exempel är inför kattutställningen, jag kollade säkert 3-4 ggr för både Sakhi och Marussia ang vaccinationen. Jag har läst 30/4 och när jag så kommer med Sakhi i morse så visar det sig att det står 30/3-10!

Det är ju inget snack om saken, sjävklart ska jag inte gå in med en ovaccinerad katt, så det blev att fara hem och lämna Sakhi, lasta ut vissa saker innan jag for tillbaka igen. Sen satt jag i informationen/insläppet fram till kl 10 och därefter fick jag tur nog ha lite "delad vårdnad" av Carinas Zummit idag.

Tur i oturen är att det är på hemmaplan så Sakhi inte behövde tillbringa helgen i bilen och nu när han är badad och preppad så kommer jag fortsätta preppa honom för att se hur långt i förväg han ska förberedas. Inget ont som inte har något gott med sig.

Zummit är ju morfar till mina "bonusar", tre indianer som nu har blivit tre stycken squaws. Det är verkligen inte helt lätt att könsbestämma och jag och Carina tyckte dom såg ut som killar när dom föddes. Tur att Sussie, Karin och Helena kom och kunde bringa klarhet i saken. Vi hade ju i alla fall rätt i att det var samma kön.

Fullständiga utställningsresultat med bilder kommer senare. Har tagit drygt 400 kort idag, imorgon är det en ny dag.  Idag var det flera sibbar som gick till panel.

Visst är Zummit fin, här är han i panel! Stort grattis igen Carina!

Kommentera här: