Vikter på katterna 100922

Har nyss vägt katterna och på en dryg månad har två katter gått ner, Jivara vägde jag inte i sept, o en katt har gått upp. Så kan ni gissa vilken katt som har gått upp i vikt? Jag kan ge er en ledtråd. Denna katt har de senaste veckorna fått ett nytt smeknamn, Guldbollen, pga färg och utseende.

Jag har varit och köpt nytt foder som jag ska prova på kastraterna, men jag har också insett att jag måste köpa 4 olikfärgade skålar så att jag vet vem som äter vad och hur mkt. Jag tror på teorin att alltid ha kattfoder framme men det går tyvärr inte just nu.

Även om mannen gör en matlåda så skulle alla tre tjejerna komma in, även Dolce eftersom hon har så litet huvud. Vi måste fundera på detta och göra någon lösning som funkar när vi har kull.


För en dryg månad sen vägde dom så här;

Dolce

3 077 g

Marussia

3 628 g

Sakhi

5 900g



Idag väger katterna så här;

Dolce

3 365 g

Marussia

3 3458 g

Sakhi

5 714g

Jivara

3 594 g

1 Linda:

skriven

Ni får bygga matlådor och sätta in såna där kattluckor som behöver läsa av ett chip eller vad det nu är för att öppna sig ;)

Kommentera här: