Besök hos grannarna

Ett grannpar här i kvarteret har fått en huskattskull. Jag har sagt vad jag tycker men också påpekat att det är viktigast nu att hitta bra hem åt kullen. Det låter som om grannarna har spekulanter på alla ungarna, dessutom kanske dom behåller en kattunge själv.

Jag var och tittade på kattungarna när dom var ett par dagar gammal, sen blev jag sjuk och först förra helgen lyckades jag ta mig dit. Idag var jag och äldsta sonen dit för att titta på dom och även fota. Nu är ungarna redan 7 veckor gamla, otroligt så fort tiden går.

Äldsta sonen har magiska katthänder, dvs katter trivs väldigt bra hos honom. Han hjälpte mig att få bra bilder. Så fort han gnuggade händerna så tittade alla kattungar dit - vilket ju syns på korten också.



Grannfrun har gjort detta hus åt vår "terrorist", dvs deras ena huskatt, när han var liten. Jag tycker det är jättefint! Kattungarna älskade det, for genom fönstret och dörren.  Tyvärr har en hund förstört lite på huset, bla på bron.

Eftersom dom har katterna lösa så funderar hon på att göra ett större hus, med värmedynor, så katterna kan lägga sig där om dom inte har kommit hem. Jag har ju redan sagt vad jag tycker om utekatter och varför jag tycker som jag tycker om huskatter, så det är båda två väl medvetna om.


Som ni ser kan man lyfta av taket och så har hon gjort ett sovloft till katten. Nu har jag ingen bild på golvet, men det var verkligen jättefint!

Kommentera här: