Tittar på gamla bilder

Drygt ett år sen bilden togs och under den tiden har Jivaras 3:e kull fötts. Hon har även hunnit bli IC samt att hon har blivit lite mer social, även mot mig!   Om ca 1,5 månad fyller hon 4 år. Det är helt otroligt vad fort tiden har gått och jag är så glad över att Sussie ville sälja denna guldklimp till mig. I nuläget har hon fått 3 kullar, 11 underbara kattungar o tyvärr 2 döda kattungar.
 

Sen har vi då Sakhi, underbara och helt otroligt snälla Sakhi. Vår första kattunge som vi behöll, kommer från Vänskapskullen (kull 1). Som avelshane fick han träffa 3 snygga tjejer men tyvärr blev det bara 2 kullar. B-kullen (Sundsvall) och Pokémon-kullen (Boden), 9 kattungar har han fått - tyvärr blev en överkörd. Kortet togs när han blev IP i Drammen, okt 2009. Han blir 3 i januari-11.


Sen har vi då vackra Marussia. Denna tjej som jag inte vågade fästa mig vid först eftersom jag ville ha henne på foder. Jag är dock glad att jag inte hittade rätt fodervärd åt henne, har svårt tänka mig vara utan henne nu.    Marussia är en helt underbar katt (precis som alla våra andra katter är) men hon älskar att ligga i tvättstugan i bädden som ligger där. Marussia kommer från Bilkullen (kull 2) och hon fyller 2 år i feb -11. Hon ska få möta en snygg kille vid namn Bellman i nov/dec. Kortet är taget för knappt ett år sen. Denna lilla gosegumma (ibland) är den av våra katter som gått bäst på utställningar. På 5 utställningshelger har hon två ggr blivit NOM.


Sist ut då (än så länge) är Dolce, henne behöver jag väl eg inte skriva så mycket om? Tycker jag gör inget annat än att beskriva alla hennes små hyss. Dolce kommer från Jivaras Fashionkull (kull 3) och fick i samband med förlossningen en nerv som kom i kläm. Detta resulterade i att hon har en halvsidig ansiktsförlamning, från örat ner till munnen. Men det stoppar verkligen inte Dolce. Full fart, matglad (väldigt matglad!), hör bra på båda öronen (när hon vill) och den mest sociala katt vi har. Folk blir tokförälskade i denna underbara, charmiga, gosiga tjej!  Hon är en sann livsnjutare, mycket bestämd vilja och kommer bra överens med Marussia och Sakhi. Ibland tar hon dock fel på mamma och syrran och då kan det ju bli lite tokigt... Hon och mamma Jivara firar födelsedagarna samma dag, Jivara blir 4 år och Dolce 1 år. På kortet är hon bara 4 månader, ej kastrerad och har inga problem med jobbiga tovor i pälsen.

1 Linda:

skriven

Det där är gamla foton, han har tuggat av båda dom hårda fjädrarna så nu är dom ca 5 cm långa :o men den går tydligen fortfarande bra att leka med! kram

Kommentera här: