Söndagkväll

och jag har tittat igenom korten som jag och Lena (tack Lena!) tog igår på avslutningen. Det har inte slagit mig förrän jag såg att Lena skrev i sin blogg att det är en bra uppslutning. Det blev 9 uppfödare som träffades igår och vi kommer från Boden, Luleå, Kåge, Skellefteå, Jörn och Sävar. Helt otroligt eg när man tänker på det, men vad gör man inte för att få träffas, ha kul och kunna umgås och skratta ordentligt. Stackars Anna, som ledde det hela, undrar vad hon tänkte när vi kom igång ordentligt?!   

När vi träffades i oktober, hemma hos Camilla, pratade vi om julavslutning och till slut blev det detta. Så kul att få ha provat på. Tack Camilla för hjälpen med att fixa detta!

Vi träffades alltså i Åbynladan, där vi skulle tova. Mycket intressant och jag tror att den enda som hade tovat var Anna-Lena och hennes alster går inte av för hackor! Nu när jag har testat att tova förstår jag på ett helt annat sätt hur mkt jobb som ligger bakom en katt-bädd som denna. Chunii ville inte helt visa upp sig på denna bild.  Kortet är taget i aug i år, i Gammelstad, Luleå, o är helt obearbetat.


Något jag upptäckte att om man ska tova så bör man inte ha långa naglar, som jag har. Jag råkade göra lite hål på min tomte ett par gånger.

Anna var en klippa, tålmodig trots allt surr och skratt och hjälpte mig även göra en hatt. Jag var lite osäker på vad jag skulle komma hem med, en klump ull trodde jag. Delvis för att jag inte visste hur svårt det var men även pga värken. Att rulla bollar var lätt gjort - det som jag tror de flesta av oss tyckte var jobbigt var att göra hattarna, för då kom värken i axlarna ganska snabbt.

Förslag på saker att göra.


Utekort, så mysigt när det kom lite snö.


Slutligen, alla våras alster....

Kommentera här: