Kattmöte

Om ca 30 minuter går jag till bilen för att fara till Boliden, för ännu en katt-träff. Ser fram emot det och hoppas att vi hinner få undan mycket jobb i dag.

Jag vet att jag tjatar om Dolce, men vilken bra katt hon är o vilken bra utställningskatt hon skulle ha blivit. Hon är så kort att hon ryms perfekt hos Lars o hon har absolut inget emot att ligga på rygg i hans knä, helt stilla. OK man får kanske muta lite ibland.  Sakhi är ju så stor och lång så han ryms tyvärr inte i något knä. Igår var det operation tovor och Sakhi har nu bara en besvärlig tova kvar. Dolce var tovfri igår men hon kommer säkert få ngn tova till snart. Ska fota hennes krulliga får-mage före borstning någon gång.

En kompis till yngsta sonen har efter 4 mån hittat sin huskatt igen, lyckan o glädjen är förstås stor och vi gläds med dom. For över dit med lite kammar etc så att dom ska kunna fixa till massa tovor hon har fått under sin tid borta. Just nu är huskatten väldigt gosig och sällskapssjuk, så familjen njuter förstås lite extra.
1 Linda:

skriven

SV: Jag vet tyvärr inte vart man kan beställa den, jag köpte den i en affär här på byn :) Kostade 59 kr bara :)

Kommentera här: