Hopplöst intrasslade

Idag har jag o äldsta sonen gjort massa ärenden men till slut var vi äntligen hemma och kunde släppa ut katterna. Alla utom Dolce, som inte har lärt sig det helt ännu, sitter framför dörren och väntar ivrigt på att vi ska ta på selarna och gå ut med dom.

Idag har vi haft varmt, väldigt varmt tom, så vi satte upp ett parasoll igen. Katterna la sig på olika ställen för att få skugga. Dolce låg bakom soptunnorna, Sakhi o Jivara turades om att ligga i studsmattans skugga och Marussia låg framför cykelskjulet.

Rätt vad det var så fick dom små tokryck och sprang och hoppade omkring och jagade flugor etc. Även Sakhi - och det hörs ganska bra när han landar.

ALLA trasslade in sig rejält idag, tom Jivara! Hon brukar annars vara duktig på att kunna trassla ut sig själv. Jivara har förresten kommit på att spaljen är bra att klättra på, så utan något som helst problem klättrade hon rakt upp. Tur den inte är så hög och tur att någon alltid sitter ute med katterna och kan kolla samt hjälpa dom när dom trasslat in sig.

Jag har idag bokat tid för Dolces kastrering, blir om ungefär en månad. Det ska bli väldigt spännande att se hur hon kommer bli sen, mer kelig tex.

Dolce kommer flytta till min mamma imorgon för ett par veckor. Jivara är ganska less Dolce just nu, så vi hoppas att det ska bli bättre.

Extra kul är att Jivara har börjat komma och sova i våran säng på nätterna. Hon kan ligga där flera timmar.
1 clarellis:

skriven

Intressant det där med sängsällskap, jag har alltid 2-3 stycken i min säng men nu när kattungarna kom så är ingen där.

2 alice:

skriven

hej. jag är en tjej på snart 13-år. jag skulle gärna vilja ha en sibirisk katt. eftersom min mamma och syrra inte tål katter. vist är dom allergifria? vars kan man hitta att köpa sånna kattungar?:D tack för hjälpen..

kolla in min blogg;)

Kommentera här: