Magnus och Matildha

Självklart ska ni komma o titta på katterna, det vet ni väl!   Förhoppningsvis har vi fått hem Sakhi för gott då men frågan är hur länge Dolce är kvar hos oss. Jag har precis annonserat ut henne (lokalt till att börja med). Ring när du kommer hem igen.

Dolce är busig som vanligt, det märks ju verkligen att hon är kattunge och vi får anstränga oss lite extra för hon har ju bara oss att busa med. Ja, Jivara och Marussia finns ju också förstås. Dolce har börjat sova i sängen igen, min säng - längst nere vid fötterna.

Jag har börjat kamma katterna varje dag. Marussia har snabbt vant sig, Dolce hoppar och skuttar och vill inte bli kammad och Jivara... ja, jag har faktiskt låtit henne vara ett tag nu. Hon gillar verkligen inte att bli kammad och det är ju det som är nackdelen när dom har bra päls som inte tovar sig, dvs man kammar inte så ofta.

Dolce måste jag ut och träna bilåkning på igen, hon som var så cool och lugn när hon åkte med brorsan Teo pep nu väldigt mycket, vid sista bilturen.

Har även beställt tid för vaccineringar av Sakhi o Marussia. Det gäller ju att komma ihåg att göra det senast 15 dagar före utställningen. Det ska verkligen bli så kul att utställningssäsongen börjar igen! Ska bli jätteintressant att höra vad dom tycker om Marussia nu, om hon får lika fina omdömen som hon fick förra gången.

Det enda som är lite tråkigt med Marussia är att hon är en lättviktare. Hennes syskon är mycket tungre. Tex Triumph (väger kanske snart 5 kg??), Smilla (Ferrari) som väger 4,8 kg och Tussan (Lamborghini) väger över 4 kg (om jag minns rätt). Vägde nyss Marussia och hon väger knappt 3,5 kg. Sakta men säkert går det uppåt för henne.

Kommentera här: