Findus (Vinur)

Idag fick jag höra från matte till Findus, att han har varit dålig. Inlagd hos veterinär och även fått antibiotika. Han hade mycket kristaller i urinen men nu är han tack o lov på bättringsvägen. Husse hämtade honom igår och köpte även specialfoder till honom. Jag tror i alla fall att det var detta foder han fick.

Nu är han o familjen på semester och matte kollade idag upp så att han ska få äta lite kokt fisk, som han älskar. Vackra underbara Findus... tur han börjar må bättre och kan få lite fisk på menyn då och då. Det här kortet är taget i december, när jag var och hälsade på.


Vi har några vattenskålar utplacerade här och där. Dels går det ju åt mkt vatten när vi har så många katter hemma men sen kan det vara skönt att slippa köa.   Jag ska köpa en vattenfontän, blir nog denna, men jag vill höra lite mer om den först. Bla Lotta har köpt en så jag hoppas få en recension så småningom.

Vi uppskattar verkligen att kattungeköpare hör av sig till oss, både roliga saker men även såna här saker. För även om varje kattunge bara bor hos oss 12 veckor så har var och en av ungarna en speciell del av våra hjärtan.

1 clarellis:

skriven

Här kommer recensionen på fontänen ;-)

Katterna älskar den och dom är där flera gånger om dagen för att dricka. Eftersom den är stor & tung så står den stadigt och katterna kan inte flytta på den...dessutom är den snygg. Lätt att göra ren, inga små vrån som smuts kan gömma sig och inga filter som kostar pengar. Kan varmt rekomendera fontänen!

Kommentera här: