Toalådan

Bara ett par timmar efter jag skrev mitt förra inlägg så använde även Dolce den. Gabbana är så duktig att han tom bajsar på lådan. 

Just nu dammsuger min man lekhagen och det tyckte inte Gabbana om, han blev väldigt rädd i början. Dolce låg och sov i ostkuben och hörde nog inte ens dammsugaren. Detta med dammsugare är ju alltid lite jobbigt i början för kattungarna men ganska snabbt brukar dom vänja sig.

Imorse när jag kom in till lekhagen var Dolce utanför den. Mest troligt, fast vi förstår inte varför, har Jivara lyft ut henne. När vi är länge i vardagsrummet brukar vi släppa ut båda två på golvet och Gabbana älskar det. Han blir lite stött när man stoppar ner honom i lekhagen igen.

Gabbana har börjat klättra, likaså Dolce. Dolce klättrar dock helst bara upp på våra ben (vilket vi inte vill att någon kattunge ska göra) så hon blir ju fort upptagen i famnen ett tag. Gabbana däremot han försöker klättra på olika ställen. Idag har dom bytt lite roller, det är Dolce som är den busiga och Gabbana som är den lugna.

Marussia är vår älskade galning, nu får jag nog börja kalla henne vår älskade envisa galning!    Hon envisas med att hoppa upp på ett köksskåp och ska ligga där uppe.

Det går än så länge bra med våra katter, Sakhi o Marussia håller en lite lägre profil än vanligt. Marussia brukar dock busa med Jivara, antingen springer Marussia och jagar Jivara eller också är det tvärtom. Sakhi har börjat sova i vår säng igen, vilket jag tycker är mysigt. Kanske lite mindre mysigt för mannen som råkar ut för att Sakhi ligger i mannens säng....

Kommentera här: