Träning

Vi tränar kattungarna för fullt, igår var vi o hälsade på min mamma o Sakhi. Passade på att ta med D&G som fick åka bil igen. Denna gång var dom helt tyst. När vi for till veterinären pep ju Gabbana ungefär halva resan, Dolce hon satte sig ner och tom tvättade sig lite. På slutet kom det några små pip även från henne.

Sakhi passade jag på att kamma ut ordentligt. Min mamma kammar Sakhi varje morgon och hon får ta "utsidan" utan problem men han gillar inte att hon vill kamma magen så då far jag dit ett par ggr/vecka och hjälper till.

När vi var hos mamma var kattungarna väldigt framåt och oblyga. När dom hade sniffat runt och inspekterat stället så blev dom väldigt busiga. Sakhi förstod inte riktigt varför vi hade tagit med dom, han har ju fått mycket stryk pga D&G, av Jivara. På slutet busade alla 3 katterna ett tag.

Jag hade tänkt bada dom idag men det blev inte så, värken satte stopp för den planen. Istället har jag provat selen på dom och ingen av ungarna brydde sig om den. Jag och äldsta sonen (som hjälpte mig) skrattar gott när vi tänker på Triumph (Bilkullen) som ramlade omkull på sidan när han fick prova selen för första gången.  ;)

Något mer jag tränar Gabbana på är att ha honom i famnen, oftast blir innanför tröjan. Det är lättast så, då kan jag även försöka göra något annat. Jag har kommit på varför han har svårt att vara länge i famnen, han blir helt enkelt för varm så han vill svalka av sig lite. Då lägger han sig gärna i skinnsoffan och njuter.

Både D&G har varit sååå busiga idag, dom hoppar, skuttar och springer. Skuttar är något Dolce ofta gör och det ser så roligt ut. Vecka 8 har jag inte fått till någon kullbild på dom, har försökt men dom är hur busiga som helst, det går bara inte.

När dom får lite extra god mat är det kul att se hur dom beter sig. Dolce gör precis som storasyster Marussia, dvs hon går iväg med matbiten ett stycke för att äta i lugn o ro. Gabbana är så söt. Han morrar nämligen, även om det inte är någon som kommer och ska ta maten, dom andra kan vara upptagna med att äta sin mat. Här brukar jag tänka på Mellon (Vänskapskullen) som gjorde likadant.

Nästa söndag ska vi fira för då fyller Bilkullen 1 år!  :D

Kommentera här: