Ett par lugna dagar

har jag haft för att återhämta mig efter lördagens pysslande. Jag satt 10 timmar och bara pysslade, så himla kul.

Vad gäller katterna så trivs Jivara väldigt bra hos mamma. Äldsta sonen har varit o hälsat på idag, vilket Jivara verkligen uppskattade, hon satt som ett klister på honom. Ska nog dit på ons tror jag och kolla in hur hon mår. Men hon ser väldigt mager ut och det är ju inte alltför konstigt då hon dels har lite för lång kropp och är väldigt kräsen i maten. Nu har hon dessutom ingen som helst konkurrens heller om maten.

Marussia visar inga som helst tecken på att löpa ännu o jag inser ju nu hur bortskämd jag varit med Jivara. Hon löpte alltid 10 dagar efter sista p-pillret. Än så länge har det ju bara gått ett par veckor. Håller tummarna att hon börjar löpa i alla fall i december månad.

Sakhi har börjat sitta ute länge, länge. Just nu har vi ju även milt, runt -3 och lätt snöfall. Det går inte ens att få in honom, trots att jag säger att nu är det mat. Han bara sitter där i snön och tycks njuta. Däremot har han blivit en otroligt stor gosebjörn med mig. Kommer flera ggr/dag för att vi ska mysa. Ibland bara ett kort tag och ibland väldigt länge. Våran myspropp.

Dolce fortsätter få tovor, stackars tjej.... Men hon är otroligt tålmodig när vi kammar, klipper och använder nålsprättaren. Här måste hon ju ibland få lite godis när vi håller på mycket med henne. Jag fick provpåsar hos veterinären och idag har Dolce faktiskt lämnat några få kulor i matskålen. Inte många, men så får hon tyvärr inte så mycket/dag heller. Ska väga henne när jag använt upp alla provpåsar för att se om det hinner bli någon skillnad. Jag blir väldigt glad o tacksam bara hon inte gått upp i vikt.

Kommentera här: