Knappast någon som blir förvånad

Jag är fortfarande väldigt förkyld, mest hosta som inte ger sig. Detta har satt P för en del planer jag hade, som tex att bearbeta korten efter utställningen, efter träffen hemma hos Catarina etc. Jag har helt enkelt inte orkat något utan mest bara vilat.

Jag tror inte att någon som har träffat Dolce blir förvånad när jag säger att vi inte kan släppa henne. Vår egen lilla busiga, charmiga, gosiga, sociala prinsessa.

Jag satte ut henne på annons på nätet och satte även upp annons i samband med katt-utställningen. Men redan där och då var jag väldigt tveksam till att göra det. Folk fick en vecka på sig annars skulle hon stanna och även om inte en hel vecka har gått ännu så stannar hon.

Det känns bra av flera skäl för även om jag skulle ha gett rabatt (i samband med köpet) så gällde det att hitta rätt familj till henne, som dög för mig. Inte helt lätt när man har haft hand om denna tjej så länge. En annan orsak är ju också det att även om vi inte tror att hennes förlossningsskada blir värre så kan vi ju inte garantera det. Att sänka priset en bit skulle ev täcka veterinärkostnaderna, men säker kunde vi inte vara.

Detta betyder ju att vi nu har 2 sällskapskatter (Sakhi o Dolce) och 2 fertila honor (Jivara o Marussia). Jivara ska omplaceras till äldsta sonen så småningom. Jag har haft små tankar på att köpa en ny avelshona men just nu ligger dom på is, tills Jivara har flyttat. Sen gäller det också att inte titta på alla underbara vackra kattungar det finns just nu.

Kommentera här: